"Церква дві тисячі
років служила джерелом, з якого черпались виправдання правового та економічного
обмеження жінок".
(О. М. Горький)
Жінці релігія завдала
найбільшого зла. Вона узаконила її рабське становите в суспільстві та сім’ї,
прив'язала безправну трудівницю до себе маревом потойбічного блаженства. А на
цьому світі церква дала їй ілюзію умиротворення, навіяла, що храм — надійне
місце, де жінка в гарячій молитві до бога знайде заспокоєння своїй страждальницькій
душі.
Коли нещасна жінка
нарікала на свою тяжку долю, то її ремствування втихомирювали, посилаючись на
тору і талмуд (в іудействі), на біблію (в християнстві), коран (в
мусульманстві). Ці тяк звані священні книги
пройняті духом приниження жінки, бо біблейська Єва нібито занапастила рід
людський, скуштувавши плід від забороненого дерева і спокусивши до цього
Адама. Підтримуючи експлуататорів, релігія проповідує неповноцінність жінки,
ображає її людську гідність. Релігія іменує жінку «диявольською посудиною»,
«нечистою силою», «виродком пекла».
За «непоправний гріх»
міфічної Єви карається її потомство, а жінці в усякому випадку дають відчути,
що вона повинна смиренно нести на собі найтяжчу частку гріха прародительки.
Виходячи з цього, священнослужителі виправдовують аморальну поведінку
біблейських персонажів. Останні ж справді, навіть з точки зору віруючого епохи
капіталізму, поводили себе огидно.
Праотець Авраам вступив
у зв'язок з рабинею своєї дружини Агар’єю, а потім вигнав її з дитиною на
вірну смерть у пустиню. Той же Авраам торгував своєю дружиною Сарою, щоб
розбагатіти за рахунок її коханців. «Сара взята була в дім фараонів, —
розповідається в біблії. — І Аврааму добре було: і була у нього дрібна і крупна худоба, і осли, і раби, і рабині, і коні, і верблюди». Як же поставився до
таких вчинків бог? Він карав... фараона, а не основного винуватця цього
ганебного вчинку.
Син Авраама — Ісаак йшов по
стопах батька: використовував для подібної богоугодної справи свою жінку
Ревекку. Племінник Авраама — Лот, якого за праведність бог врятував під час
розправи з «гріховними» містами Содомом і Гоморрою, був не таким уже й
праведним: він жив по черзі з двома своїми дочками. Родоначальник одного з
єврейських «колін» — Іуда, побачивши на вулиці блудницю, сторговується про
ціну і тут же сходиться з нею. Потім виявилось, що блудниця була його невісткою.
Багатоженство серед
біблейських "святих" — звичайна річ: у Авраама була одна дружина і
дві наложниці, у Давида — 6 жінок і 10 наложниць, у царя Соломона — 700 жінок
і 300 наложниць. Засоби, за допомогою яких «праведники» завойовували собі
жінок, що їм сподобались, "святе письмо" змальовує занадто
непристойно. Невипадково французькі матеріалісти говорили, що біблія може
служити керівництвом по розпутній поведінці, бо вона є однією з найаморальніших
книг в усій світовій літературі.
Звичайно,
священнослужителі не популяризують інтимного життя біблейських героїв, але
байка про «первородний гріх» пристосовується до нових умов.
Через своє надзвичайно
тяжке економічне і суспільне становище єврейська жінка при капіталізмі була
дуже побожною. Чи ж возлюбив її за це бог? Ні. Іудаїзм зобов'язує віруючого
щоранку молитись «Благословен ти, господи, боже наш, цар Всесвіту, що не
створив мене жінкою!»
Цілий кодекс зневаги до
жінки розроблено в талмуді. Підкреслюється, що жінка гріховна, нечиста істота.
Вона потрібна чоловікові лише для задоволення його потреб. Дочка повинна
підкоритись батькові, жінка чоловікові, вдова — синові. Чоловік не
зобов'язаний лікувати хвору жінку, харчувати її. Коли хтось під час
відсутності чоловіка подасть його жінці допомогу, чоловік має право не
платити цей борг. Чоловік взагалі в будь-який час може відіслати жінку до її
батьків, але жінка мусить вічно знаходитись при чоловікові і бути йому вірною,
інакше їй загрожує «побиття камінням». Навіть в раю, вчать рабини, жінка буде
сидіти біля ніг чоловіка і підносити йому воду.
Не слід думати, що нові
часи примусили іудаїстів відкинути ці дикі настанови. В питаннях сім'ї, шлюбу і
розлучення талмуд здобув у державі Ізраїль повну перемогу. Жінки в Ізраїлі
позбавлені права на одержання спадщини, не можуть виступати в суді першої
інстанції свідками і т. ін.
В законодавчому порядку
в країні відтворено і закріплено право "халіци", за яким вдова, що не
має дітей, мусить стати жінкою брата померлого чоловіка. Коли ж брат померлого
цього не бажає, то без його згоди вдова не має права вийти заміж. Якщо брат
померлого неповнолітній, то вдова повинна ждати визначення своєї долі до його
повноліття.
Жінка позбавлена права
на розлучення. Зате його має чоловік. На основі релігійного вчення, фактично
відмовляючи жінці в рівних правах з чоловіком, Ізраїльський уряд нагороджує її
все-таки одним «рівним правом», а саме: обов'язком служити в армії і кров'ю
платити за авантюри імперіалістичного уряду своєї країни.
Не більш милостиві до
жінки і християнська релігія та її секти. Ще в ранньому середньовіччі,
переслідуючи науку, церква особливо нетерпимо ставилась до жінок, які посміли,
всупереч настановам божим, займатись наукою. Так, у 415 році монахи за наказом
патріарха Кирила, знищуючи Александрійську бібліотеку, схопили вчену
жінку-філософа Іпатію, яка прославилась видатними працями з математики та астрономії,
затягли її в церкву і там розтерзали, потім протягнули скривавлене тіло містом
і спалили.
Жорстокість релігії щодо
жінки перевершує всякі людські поняття. Папа римський Інокентій VII вимагав
знищення тих жінок, які нібито мають зв'язок з «нечистою силою». І протягом
кількох століть у відповідності з папською буллою в Європі в ім'я бога на
вогнищах було спалено близько 9 мільйонів ні в чому не винних жінок! Воістину
«єдиним вибаченням бога служить те, що він не існує», як зауважував письменник
Стендаль.
Пам'ятаючи «гріх Єви»,
жінка, за християнською релігією, повинна в усьому коритися своєму
чоловікові. Церковний шлюб — ось своєрідна пропаганда реакційного релігійного
вчення про неповноцінність жінки. Під час вінчання піп повчає жінку: «Жона да
убоїться мужа свого» — тобто вона повинна бути рабинею в сім'ї.
Православна, особливо ж
католицька церква широко використовує шанування богородиці для поширення свого
впливу на жінок. Затуркану "рабу божу" церква кличе в усіх бідах
звертатися з молитвою до діви Марії, фабрикує чуда "появи богородиці".
Релігія була вірною
слугою царського самодержавства. Освячуючи гніт у цілому, вона особливо міцною
уздою зав'язувала російську жінку. Геніальний математик Софія Ковалевська та
інші видатні дочки Росії змогли одержати вищу освіту і дістали визнання лише за
кордоном.
Ще важчим у Росії та
ряді інших країн Сходу було життя жінок, що сповідували іслам. В корані жінка іменується
"рабою свого чоловіка", "собакою його господарства". Мулла вчить
віруючих, що дихання жінки нечисте, тому вона повинна закривати обличчя
паранджею, чадрою або чачваном. Бог навіть погребував сам створити жінку і
доручив цю справу архангелу Джебраїлю.
Згідно з кораном були
розроблені статті мусульманського права, що узаконили багатоженство, видання
заміж малолітніх, продаж наречених, різні форми жіночого затворництва.
Велика Жовтнева
соціалістична революція поклала початок розкріпаченню жінок Сходу. Знищивши
соціальні корені релігії, наша країна вивела на світлу дорогу колишню
мусульманку. Нині, в умовах зростаючої національно-визвольної боротьби народів
Сходу і Африки, в умовах пробудження їх і потягу до демократичних форм
правління, все більше жінок звільняється від пут релігії. Добиваючись своїх
прав, жінки тим самим відкидають паранджу «первородного гріха», в яку
закутала їх релігія, щоб закрити їм очі на справжню причину їх поневолення,
засудити на пасивність. Мільйони радянських жінок давно відкинули цю паранджу.
Навіщо потрібен бог
королевам праці Євгенії Долинюк, Марії Микитей, славним радянським жінкам?
Без найменшої допомоги міфічного бога засяяли імена Валентини Гаганової, Ольги
Мазерської — ткалі Чернівецького текстильного комбінату, Г. Д. Нестеренко —
директора школи-інтернату в Ровенській області, 3. Ф. Соломатіної — командира
корабля авіазагону, Н. О. Пучковської — директора Українського науково-дослідного
експериментального інституту очних хвороб і тканинної терапії ім. Філатова та
багатьох-багатьох інших, котрі у дружбі з наукою самі творять чудеса.
В міру зростання
свідомості та активності трудящих, залучення їх до комуністичного
будівництва, широкого розгортання атеїстичної роботи серед населення релігійні
пережитки в нашій країні інтенсивно відмиратимуть, і церква втратить будь-яке
значення. СРСР — країна будівників земного щастя, де вільна і сповнена гідності
трудівниця — вірний товариш і друг чоловіка — прославляє свою Вітчизну
героїчною працею.
Н. Кошаровська.
Немає коментарів:
Дописати коментар