Не буду заглиблюватися
в проблему «батьків і дітей». Лише на одну її сторону, може й невелику, хочу
звернути увагу читача. Я глибоко переконаний, що вплив батьків на дітей, — це
найсильніший вплив. Що поведінка дітей дуже і дуже часто диктується тим
сімейним духом, в якому вони виховуються, ростуть.
Чи можна
подумати, щоб дитина з сім’ї атеїстів пішла, наприклад, колядувати? А коли
вона це робить, значить, сім’я дає їй про навколишній світ інші поняття, ніж
школа, і, отже, дитина знаходиться під впливом суперечливих тверджень, що не
може не калічити її духовно, морально.
Я думав над усім
цим, коли недавно зіткнувся з фактами, які мене глибоко схвилювали. Вони мали
місце в Хусті. Наближалось різдво. Друзі вирішили відсвяткувати його, їх було
четверо: Володимир Філак, Артур Барцайкін, Омелян Пасулька і Василь Бонь. Святкували
на квартирі у знайомої дівчини Олени Роняк, а потім йшли колядувати.
Було вже під
ранок, коли хлопці з галасом, похитуючись, вийшли на залізничний переїзд.
Василь Вонь почав відкривати шлагбаум, а друзі допомагали йому. В цей час їх і
побачив черговий стрілочник.
— Хлопці, не балуйтеся!
— зауважив А. Ф. Джумурат. — Іде пасажирський поїзд. Може статися аварія.
У відповіді
тільки п'яний регіт, нецензурні слова.
Дальші
усовіщання чергового не тільки не вплинули на хлопців, а навпаки, роздмухали
їх пристрасті.
— Бач який, ще
й мораль читає. Ану, хлопці...
І знахабнілі
бешкетники кинулися на А. Ф. Джумурата. Хто вдарив перший, не пам’ятають,
але, били всі. Били, нерозбираючись: в
обличчя, по голові...
Невідомо чим би
кінчився цей дикий випадок, якби на допомогу не прийшли міліціонери тт. Плиска
і Скунзя.
Злочинців
спіймано. На них порушено кримінальну справу, суд дав їм по заслугах.
Тепер нас цікавить
інше:
Як звернув увагу
читач, все у цій сумній історії почалося з відзначення різдва. Де виховувалися
ці молоді люди, що їх потягнуло на це? Ось що мене зацікавило, і я вирішив
дізнатися, хто їх батьки. Адже школа вчить наших дітей не колядкам, а
правильному науковому пізнанню світу. Чим ближче я знайомився з батьками, тим
більше дивувався.
Ось подивіться.
Василь Бонь,
комсомолець, працівник будівельної дільниці № 537 м . Ужгорода. Його батьки,
виявляється, вчителі середньої, школи №1 м. Хуста. Мають не один рік педагогічного
стажу.
Хочу я запитати
їх: як це ви, шановні педагоги,
навчаєте і виховуєте дітей у школі, коли ваш власний син найкращу нагоду для
«культурного» відпочинку вбачає в релігійному святі?
Найстаршим у цій
кампанії був Артур Барцайкін, на жаль, також комсомолець. Мати Артура -
завідуюча... відділом кадрів Рокосівського щебеневого заводу, до того ж член
партії.
Що сказати
матері? Їй, звичайно, і без того не легко після всього, що трапилося. І може
не слід би докоряти їй за вчинки дорослого сина. Але як позбутися думки, що
вона таки недогледіла десь, і не прищепила синові такої поваги до людини,
нашого співгромадянина, яка не дозволила б йому підняти руку на радянську людину,
котра, до того, захищала його ж від небезпеки.
Співучасником
злочину був і двадцятирічний Володимир Філаж Він працює в м. Ровно, є
студентом-заочником сільськогосподарського інституту у Львові. Його батько —
начальник цеху мебльового комбінату в Хусті. Чи вникав він в особисте життя
сина, чи цікавився, чим той займається у вільний час, як і що він святкує,
хто його знайомі? Мабуть, ні!
А може, саме в
цьому корінь зла. Може, це і є головною причиною виникнення згаданої сумної події.
Треба згадати і ще одного.
Четвертий
«герой», Омелян Пасулька теж комсомолець. Ніде не працює, сидить на шиї у
трудівника-батька — шофера.
За те, що хлопці
збились з правильного шляху, треба докоряти і комсомольській організації. Але
тут я говорю про батьків. Думати про дітей треба і тоді, коли вони в пелюшках,
і тоді, коли починають бритися. Історія, про яку, ми тут розповіли, сподіваємось,
послужить повчальним уроком і для батьків, і для громадських організацій. Їм
теж не гріх би цікавитися, як члени колективу виховують своїх дітей. Ким вони
ростуть у сім’ї: чесними і правдивими людьми чи лицемірами, які про людське
око одні, а в собі зовсім інші.
Ми пишаємося
нашими сучасниками: будівниками Братської ГЕС, майстрами праці, трудівниками
колгоспних ланів, героями-космонавтами, шануємо кожну трудящу людину, і вона
відповідає тим , же — пошаною до своїх співгромадян, до того, чим живе, що
будує народ.
І ми обурюємося
діями хуліганів, які отруюють нам світле життя. Частину цього обурення,
здається мені, повинні прийняти на себе їх батьки.
Сергій Калямін,
працівник міліції, м. Хуст.
Немає коментарів:
Дописати коментар