Ставлення
Радянської держави до релігії — загальновідоме: воно визначене Урядом у ряді
відповідних постанов. У всіх цих постановах підкреслюється, що головним у
боротьбі з релігійними пережитками в
свідомості людей є засоби пропаганди; визначаються заходи законодавчих обмежень
діяльності духовенства і релігійних об'єднань.
Лекторам і
агітаторам-атеїстам треба широко пропагувати вимоги радянського законодавства
про релігійні культи. До боротьби за додержання цих вимог слід залучати
громадськість, у тому числі віруючих, адже віруючі — наші радянські люди, вони
також повинні знати закони Радянської держави, зокрема закони, які визначають
характер і спрямованість діяльності релігійних об'єднань і духовенства.
Факти доводять,
що не віруючі порушують вимоги законодавства про культи, а служителі релігійних
культів, — священики, ксьондзи, пастори, пресвітери. Не всі віруючі, наприклад,
знають, що, відповідно до постанови ВЦВК і РНК від 8 квітня 1929 року «Про
релігійні об'єднання», не служителі культу, а віруючі є повними господарями
всіх грошових коштів свого об'єднання. В статті 54 цієї постанови, виданої у
відповідності з ленінським декретом від 23 січня 1918 року «Про відокремлення
церкви від держави і школи від церкви»,
сказано, що релігійна община наймає служителя культу, тобто служитель культу
повинен знаходитися в підлеглому становищі у віруючих, які входять до
релігійної общини. Але часто буває навпаки.
Є чимало
релігійних общин, де грошовими надходженнями розпоряджаються не віруючі, а
служителі культу. При цьому духовенство вперто не хоче випускати з своїх рук
кермо влади.
Коли С. Реслеру,
католицькому священику з міста Рахова, Закарпатської області, запропонували
піти з поста голови релігійної общини, він відповів:
— В общині немає
культурних людей, ніхто не зможе вести справу як слід (?!).
Що значить
«вести справу як слід»? Це не що інше, як розпоряджатися коштами релігійної
общини на свій розсуд, збагачуватися, будувати своє благополуччя за рахунок
довірливих членів релігійної общини.
А збагачується
духовенство за рахунок віруючих досить активно.
Служитель секти
адвентистів сьомого дня пресвітер Байбузинської общини на Черкащині Олексій
Шульга був, як кажуть, голий — як бубон, коли в 1957 році прибув «на святе
служіння». Не минуло й двох років, і пресвітер Шульга має вже в Черкасах
власний будинок.
Пресвітер общини
адвентистів сьомого дня в Кіровограді Пролінський, одержуючи офіціально 60
карбованців на місяць, купив будинок вартістю 8000 карбованців.
Нічого не одержував
за своє «пастирське служіння» і ніде не працював пресвітер общини євангельських
християн-баптистів у Ровно Олександр Шило. І ось він відгрюкав собі такий
домисько, що віруючі тільки ахнули!
Здивував своїх
єдиновірців і Абрам Іванковіцер, один з керівників общини іудейського
віросповідання в місті Новоград-Волинську на Житомирщині. Цей також офіціально
нічого від общини не одержував і ніде не працював, а спорудив новий будинок.
Священик
православної церкви Артемій Нестеренко, який завжди скаржився на те, що одержує
мізерні подаяння від парафіян, купив під Харковом, у дачному селищі Липовий
Гай, будинок на шість кімнат з величезною садибою.
Та отця Артемія
переплював келійник харківського митрополита С. Кебкал. При зарплаті 80 карбованців
на місяць він став власником будинку на п'ять кімнат з мезоніном і фруктовим
садом у самому Харкові
Подаяннями
віруючих широко користуються для особистої наживи не тільки рядові служителі
культів, а й вище духовенство.
Колишній
керівник секти адвентистів сьомого дня на Україні Олександр Парасей,
одержуючи офіціально 100 карбованців
на місяць, зумів за рік «служіння на ниві божій» придбати під Києвом, у дачній
місцевості Боярка, кам'яний будинок з фруктовим садом, виклавши готівкою 12
000 карбованців новими грішми.
Кіровоградський
епіскоп православної церкви Інокентій також зразу виклав на купівлю будинку 12
000 карбованців і додатково витратив 20 000 карбованців (все в нових грошах)
на те, щоб надати «благопридбаному» належне благоліпство.
Слід відзначити,
що духовенство дуже винахідливе в способах стягнення грошей з віруючих. Ось
уривок з «покаянного» листа Бориса Лисого, колишнього служителя православної
семінарії в місті Луцьку. Цей лист був опублікований у газеті «Радянська
Волинь» в 1960 р. Лисий розповідає, як «святі отці» вчили його мистецтва
очищати кишені тих, що молилися в храмі.
— Виходиш з
тарілкою, щоб збирати подаяння, — поклади свої 25 карбованців. Цей папірець
буде впливати на кожного віруючого, як гіпноз. «Устидиться» він класти по
маленькій, буде класти по більшенькій. Ну, а коли всіх, що моляться, обійдеш і
тарілка буде повна, візьми з тої тарілки — скільки душа твоя «возжелаєт»...
Чи можна після
такої «науки» дивуватися, що, наприклад, недавній семінарист, нині настоятель
П'ятницької церкви у Львові отець Цехан, за дуже короткий строк пастирського
служіння став володарем такого просторого будинку (по вулиці Тургенєва), що
має можливість тримати кількох квартиронаймачів...
Відповідно до
радянського законодавства про культи, кошти, що є в релігійному об'єднанні,
можуть бути витрачені тільки на утримання молитовного будинку і службовців
(служителів культу, сторожа, прибиральниці і т. д.).
Віруючі часто не
знають, які величезні суми утворюються з їхніх подаянь «на справу господню», а
в православних об'єднаннях — ще й від продажу свічок, проскур, хрестиків та
інших культових атрибутів.
Перший канал надходження
коштів у розпорядження керівників релігійного об'єднання будь-якого культу —
це тарілковий, або карнавковий, збір. Він проводиться по всіх церквах,
костьолах, синагогах, молитовних будинках сектантів. Цей збір дає дуже великі
суми, особливо в святкові дні.
Другий канал
надходжень у православних храмах — це виручка від продажу різних вінчиків,
поминальних граматок, хрестиків, образків, оливи і особливо — проскур та свічок.
Церковники одержують у п'ятнадцять разів більше грошей за проскури, ніж вони
коштують насправді, і в двадцять-тридцять разів більше за свічки проти їх
вартості.
Справді «дурні»
гроші пливуть до рук «слуг божих». Ось чому «святі отці» і створюють собі
райське життя на землі, хоч віруючим, та й то не всім, обіцяють рай тільки на
небі...
Був до
Вітчизняної війни в Волинській
області шахраюватий сільський священик Володимир Кресович. Коли
прийшли гітлерівці, він зустрів їх церковним дзвоном і подячним
молебнем, служив їм вірою і правдою. Гітлерівці
не лишилися в боргу. За вказівкою волинського комісара Пуцінгера сільський
священик був «возведений» в сан епіскопа і наречений ім'ям Іов.
Під ударами Радянської
Армії господарі епіскопа Іова втекли, а він залишився. Більше того, Московська
патріархія пересувала його з однієї єпархії на іншу — з Луцька в Ізмаїл, звідти
в Чебоксари, а з Чебоксар з «возведенням» в сан архієпіскопа — в Казань.
Цей «святий
отець» у своїх проповідях закликав віруючих до «плотського воздержанія і
смирення». А сам тратив на себе щороку мільйон карбованців (у старих грошах)!
Будучи одиноким,
преосвященний Іов придбав для себе в Казані будинок корисною площею 180 квадратних
метрів, обставив кімнати розкішними меблями, обвішав їх дорогими килимами,
картинами... Для своїх родичів архієпіскоп Іов купив у Львові (тягне-таки
«святого отця» в рідні західноукраїнські місця!) двоповерховий особняк, дві легкові автомашини, а також багату квартиру
для своєї «економки» Нони. Іов відкрив особисті багатотисячні рахунки у
величезній кількості ощадних кас країни...
Це все було
виявлено торік, коли з'ясувалося, що за сім років «правління» в Казанській
єпархії архієпіскоп Іов недоплатив державі понад 2 мільйони карбованців
прибуткового податку. Навіть по сумі податку можна судити про розміри доходів
«святого отця».
А Іов та інші
служителі культу, тримаючи євангелія в руках, постійно проповідували і
проповідують віруючим: «Бережіться користолюбства, не турбуйтесь для душі
вашої, що вам їсти, ні для тіла, що одягтися...»
Проповідують
одно, а роблять інше, протилежне, безсоромно обдурюють віруючих.
Треба розкривати
очі віруючим на подібні факти обману. Про це повинні турбуватися лектори-атеїсти
і пропагандисти, які виступають перед віруючими будь-якого культу.
К. СЛАВУТА
Немає коментарів:
Дописати коментар