«Так говорив Заратустра. Книга для всіх і ні для кого »(нім. Also sprach Zarathustra. Ein Buch für Alle und Keinen, 1883-1891) - філософський роман Фрідріха Ніцше, вперше виданий в 1885 році. Спочатку книга складалася з трьох окремих частин, написаних протягом декількох років.
Ніцше мав намір написати ще три частини, але закінчив тільки одну - четверту. Після смерті Ніцше всі чотири частини були опубліковані в одному томі.
У книзі розповідається про долю і вчення бродячого філософа, який узяв собі ім'я Заратустра на честь давньоперсидського пророка Зороастра (Заратуштри). Однією з центральних ідей роману є думка про те, що людина - проміжний ступінь у перетворенні мавпи в надлюдину (нім. Übermensch): «Людина - це канат, натягнутий між твариною і надлюдиною. Канат над прірвою».
Книга являє собою частково поетичний, почасти філософський трактат, що розкриває позицію самого Ніцше щодо того, яке місце людина посідає серед навколишнього його суспільства, як вона розуміє своє життя, як подорожує, як пізнає себе і навколишній світ. У книзі приділяється увага спілкуванню людини з природою, з самим собою, і з оточуючими людьми. Оспівується ідея про необхідність йти своїм шляхом.
Ніцше мав намір написати ще три частини, але закінчив тільки одну - четверту. Після смерті Ніцше всі чотири частини були опубліковані в одному томі.
У книзі розповідається про долю і вчення бродячого філософа, який узяв собі ім'я Заратустра на честь давньоперсидського пророка Зороастра (Заратуштри). Однією з центральних ідей роману є думка про те, що людина - проміжний ступінь у перетворенні мавпи в надлюдину (нім. Übermensch): «Людина - це канат, натягнутий між твариною і надлюдиною. Канат над прірвою».
Книга являє собою частково поетичний, почасти філософський трактат, що розкриває позицію самого Ніцше щодо того, яке місце людина посідає серед навколишнього його суспільства, як вона розуміє своє життя, як подорожує, як пізнає себе і навколишній світ. У книзі приділяється увага спілкуванню людини з природою, з самим собою, і з оточуючими людьми. Оспівується ідея про необхідність йти своїм шляхом.
Немає коментарів:
Дописати коментар